T.C. Mİllî Eğİtİm BakanlIğI
MUĞLA / DALAMAN - Çöğmen İlkokulu

Haberler

Ock

"Karnelerin getirdiği sonuçlar ne olursa olsun, bu sonuçları yapıcı bir şekilde konuşarak çocuklarınıza gelecekteki hedefleri ve nasıl ulaşabilecekleri üzerine rehberlik edin. Çocuklarınıza güvendiğinizi ve onları koşulsuz sevdiğinizi hissettirin. Onlara, başarı ve gelişimin sadece notlarla ölçülmediğini; dürüstlük, çaba ve kararlılık gibi değerlerin de hayatta büyük önem taşıdığını anlatın. Karneler, çocuklarımızın güçlü yönlerini ve gelişmeye açık alanlarını gösteren birer fırsattır. Unutmayın, her çocuk eşsizdir ve kendi özel yolculuğuna sahiptir.

Bu tatil döneminde, sizleri çocuklarınızla birlikte geçireceğiniz her anı değerli kılmaya davet ediyorum. Onların ilgi alanlarına ortak olun, birlikte yeni şeyler keşfedin ve dünyayı beraber öğrenin. Bu zamanlar, onların merakını canlandıracak, yaratıcılıklarını besleyecek ve aile bağlarınızı daha da güçlendirecek kıymetli anlardır."

MEB BAKANI YUSUF TEKİN

   

Ock

Sanal sanat galerisi gezileri, ilkokul öğrencileri için birçok önemli avantaj sunar. İşte bu gezilerin ilkokul seviyesindeki çocuklar için neden önemli olduğuna dair bazı faktörler:

  1. Sanat Bilinci Gelişimi: Sanal sanat galerisi gezileri, öğrencilere farklı sanat eserleriyle tanışma fırsatı sunar. Bu, çocukların sanatın çeşitliliğini keşfetmelerini ve farklı sanat türleri hakkında bilgi edinmelerini sağlar.

  2. Estetik Algı Gelişimi: Sanat galerilerindeki eserler, öğrencilere estetik değerleri anlama ve takdir etme konusunda yardımcı olabilir. Renk, form, desen ve dokuların keşfi, çocukların estetik algılarını geliştirmelerine katkıda bulunabilir.

  3. Yaratıcılığı Teşvik Etme: Sanat, çocukların yaratıcı düşünme ve ifade yeteneklerini geliştirmelerine yardımcı olur. Galeri gezileri, çocuklara farklı sanat eserlerini inceleme ve kendi yorumlarını oluşturma şansı tanır.

  4. Kültürel Farkındalık: Sanat, farklı kültürleri ve tarihleri anlama konusunda bir kapı aralar. Sanal sanat galerisi gezileri, çocuklara farklı kültürlerden gelen sanat eserleriyle karşılaşma şansı verir, bu da kültürel farkındalıklarını artırabilir.

  5. Duygusal Gelişim: Sanat, duygusal ifadenin bir aracıdır. Sanal galeri gezileri, çocuklara sanat eserleri aracılığıyla duygularını anlama ve ifade etme fırsatı sağlar.

  6. Öğrenmeye İlgiyi Artırma: Sanat eserlerinin ilginç ve etkileyici olması, çocuklarda öğrenmeye karşı ilgi uyandırabilir. Sanal galeri gezileri, öğrenmeyi daha eğlenceli ve keyifli hale getirebilir.

  7. Görsel Okuryazarlık Gelişimi: Sanal galeri gezileri, çocukların görsel okuryazarlık becerilerini geliştirmelerine yardımcı olur. Resimlerin ve sanat eserlerinin anlamını çözme, çocukların görsel dünyayı anlamalarını sağlar.

  8. Öğrenilenleri Deneyimleme: Sanal galeri gezileri, çocukların öğrendiklerini sadece kitaplardan değil, sanat eserlerini bizzat görmeleri ve deneyimlemeleri yoluyla öğrenmelerini sağlar.

Bu nedenlerle, ilkokul öğrencilerine sanal sanat galerisi gezileri sunmak, onların sanata, kültüre ve yaratıcılığa olan ilgilerini artırmalarına yardımcı olabilir ve genel gelişimlerine olumlu katkılarda bulunabilir.

Ock

Millet Kütüphanesi'ni sanal gezi ile keşfetmenin birçok faydası bulunmaktadır. İşte bu faydalardan bazıları:

  1. Bilgiye Erişim: Sanal gezi, öğrencilere kütüphanenin içinde dolaşma ve çeşitli bilgi kaynaklarına ulaşma imkanı sunar. Bu, öğrencilere geniş bir bilgi yelpazesiyle tanışma ve farklı konularda bilgi edinme fırsatı sağlar.

  2. Kültürel Zenginlik: Millet Kütüphanesi, zengin bir kültürel mirasa ev sahipliği yapmaktadır. Sanal gezi, öğrencilere Türk kültürü, tarihi ve sanatına dair önemli eserleri görmelerini sağlar. Bu, öğrencilerin kültürel bilinci artırır.

  3. Kitap Sevgisi ve Okuma Alışkanlığı: Sanal gezi sırasında öğrenciler, kütüphanenin çocuk bölümlerinde renkli ve çeşitli kitaplarla tanışabilirler. Bu, çocukların kitaplara olan ilgilerini artırabilir ve okuma alışkanlığı kazanmalarına yardımcı olabilir.

  4. Teknoloji Kullanımı: Sanal geziler, öğrencilere teknoloji kullanımını öğrenme ve geliştirme fırsatı sunar. Bu, dijital becerilerin gelişmesine katkıda bulunabilir ve öğrencilere bilgisayar ve internet tabanlı kaynakları etkili bir şekilde kullanma alışkanlığı kazandırabilir.

  5. Araştırma Becerileri: Kütüphanede gezinmek, öğrencilere bilgiyi nasıl araştıracaklarını ve kaynakları nasıl kullanacaklarını öğretebilir. Bu, öğrencilere bilgiye ulaşma ve değerlendirme konusunda önemli beceriler kazandırabilir.

  6. Öğrenme Motivasyonu: Sanal gezi, öğrencilere öğrenmeye yönelik motivasyon sağlayabilir. Görsel ve etkileşimli bir deneyim sunarak öğrencilerin ilgisini çekebilir ve öğrenmeye olan meraklarını artırabilir.

  7. Gezi İmkanı Olmayanlar İçin Alternatif: Fiziksel olarak kütüphaneye gitme imkanı olmayan öğrenciler için sanal gezi, bu deneyimi yaşamaları için bir alternatif sunar. Bu, coğrafi, ekonomik ya da diğer engeller nedeniyle kütüphaneye gidemeyen öğrenciler için önemli bir avantajdır.

Millet Kütüphanesi'ni sanal gezi ile keşfetmek, öğrencilere geniş bir perspektif kazandırabilir ve öğrenmeye olan ilgilerini artırabilir. Bu deneyim, öğrencilerin bilgiye ulaşma ve kullanma becerilerini geliştirmelerine katkı sağlar.

Ock

İlkokullarda atık eğitimi, öğrencilere çevre bilinci kazandırmak ve sürdürülebilirlik konularında farkındalık oluşturmak açısından büyük önem taşır. İşte ilkokulda atık eğitiminin önemine dair bazı anahtar noktalar:

  1. Çevre Bilinci Oluşturma:

    • Atık eğitimi, öğrencilere doğal kaynakların sınırlı olduğunu ve atıkların çevre üzerindeki etkilerini anlamalarını sağlar. Bu, çocukları çevre dostu davranışlar konusunda bilinçlendirir.
  2. Sürdürülebilirlik Farkındalığı:

    • Atık eğitimi, sürdürülebilir yaşam tarzlarına odaklanır. Öğrencilere atıkların azaltılması, geri dönüşüm, yeniden kullanım gibi kavramlar öğretilerek sürdürülebilirlik farkındalığı oluşturulur.
  3. Geri Dönüşüm Alışkanlığı Kazandırma:

    • İlkokulda atık eğitimi, öğrencilere geri dönüşümün önemini öğretir ve geri dönüşüm alışkanlıkları kazandırır. Bu, çocukların atıklarını doğru bir şekilde ayırmalarına ve geri dönüştürülebilir malzemeleri toplamalarına yardımcı olabilir.
  4. Çocukların Katılımını Teşvik Etme:

    • Atık eğitimi, öğrencilere çevre konularında etkili bir şekilde katılım sağlama fırsatı tanır. Öğrenciler, sınıf, okul veya ev düzeyinde atık azaltma projelerine katılarak sorumluluk duygusu geliştirirler.
  5. Ekosistem Bilinci Geliştirme:

    • Atık eğitimi, öğrencilere atıkların ekosistemlere olan etkilerini anlatarak doğal dengenin korunması konusunda bilinçlendirir. Bu sayede çocuklar, doğanın hassas dengelerini daha iyi anlamaya başlarlar.
  6. Toplumda Sorumluluk Bilinci:

    • Atık eğitimi, çocuklarda toplumlarına karşı sorumluluk bilinci geliştirir. Atıkların doğru yönetimi, çocukların toplumlarına ve dünyaya duyarlı bireyler olarak yetişmelerine katkı sağlar.
  7. Matematik ve Bilim Becerilerini Geliştirme:

    • Atık eğitimi, öğrencilere sayma, ölçme, sınıflandırma gibi matematik ve bilim becerilerini geliştirme fırsatı sunar. Atıkların sınıflandırılması ve miktarlarının takibi, pratik uygulamalara dönüşerek öğrenmeyi destekler.

İlkokullarda atık eğitimi, çocukların çevre konularında bilinçli, sorumlu ve sürdürülebilir bir yaşam tarzına sahip bireyler olarak yetişmelerine katkı sağlar.

 

Ock

Okullarda yeşillendirme, çeşitli avantajlar sağlayan önemli bir uygulamadır. İşte okullarda yeşillendirmenin önemine dair bazı anahtar noktalar:

  1. Öğrenci Sağlığı ve İyi Hissetme:

    • Doğal yeşil alanlar, öğrencilerin stres seviyelerini azaltabilir ve genel duygusal iyilik hallerini artırabilir.
    • Yeşil bitkilerin bulunduğu sınıflar, öğrencilerin dikkatini çekebilir ve konsantrasyonlarını artırabilir.
  2. Öğrenme Performansını Artırma:

    • Araştırmalar, yeşil ortamların öğrenci öğrenme performansını artırabileceğini göstermektedir. Doğayla temas, öğrencilerin zihinsel sağlığını ve bilişsel yeteneklerini güçlendirebilir.
  3. Çevresel Eğitim ve Farkındalık:

    • Okullarda yeşillendirme, öğrencilere çevre konularında daha fazla farkındalık kazanma fırsatı tanır. Bu, sürdürülebilirlik ve doğa koruma konularında bilinçli bireylerin yetişmesine katkıda bulunabilir.
  4. Estetik ve Moral Değerler:

    • Yeşillendirilmiş okul alanları, estetik açıdan hoş bir çevre yaratır. Bu, öğrencilere ve öğretmenlere moral ve motivasyon sağlayabilir.
  5. Fiziksel Sağlık ve Hava Kalitesi:

    • Bitkiler, oksijen üreterek iç mekan hava kalitesini artırabilir. Ayrıca, yeşil alanlar, toprağa temas ve doğal ışık alımı gibi faktörlerle öğrenci sağlığını olumlu yönde etkileyebilir.
  6. Topluluk Bağları ve İletişim:

    • Okul bahçeleri ve yeşil alanlar, öğrenciler arasında sosyal etkileşimi teşvik edebilir. Topluluk bağları, öğrencilerin birbirleriyle etkileşimde bulunmasına olanak tanır.
  7. Sürdürülebilirlik Eğitimi:

    • Yeşillendirilmiş okul çevreleri, öğrencilere sürdürülebilirlik ve çevre koruma konularında eğitim sağlar. Bu, gelecekteki nesillerin doğayı daha iyi anlamalarına ve korumalarına yardımcı olabilir.

Okullarda yeşillendirme, genel olarak öğrencilerin akademik başarılarını, fiziksel ve zihinsel sağlıklarını, sosyal becerilerini ve çevre bilinci gibi önemli alanlardaki gelişimlerini destekleyen bütünlüklü bir yaklaşım sunar.

Bu hususta İlçe Tarım Müdürlüğüne desteklerinden dolayı teşekkür ederiz.

 

Ock

İlkokul çağındaki çocukların sanatla tanışması, onların yaratıcılıklarını geliştirmeleri, duygusal ifadelerini bulmaları ve dünya ile daha derin bir bağ kurmaları açısından oldukça önemlidir. Bu bağlamda, ünlü ressam Pablo Picasso'nun eserleriyle tanışmanın çocuklar için birçok faydası bulunmaktadır.

  1. Yaratıcılığın Teşvik Edilmesi: Picasso'nun eserleri, sıra dışı ve özgün bir tarza sahiptir. Çocuklar, onun eserlerini gördüklerinde farklı perspektiflerden bakmanın, geleneksel normlara meydan okumanın ve yaratıcılıklarını özgürce ifade etmenin önemini anlayabilirler. Bu da onların kendi dünyalarını daha cesurca keşfetmelerine yardımcı olabilir.

  2. Duygusal İfade Yeteneklerinin Geliştirilmesi: Picasso'nun eserleri, duyguları resimle ifade etme konusunda çocuklara ilham verebilir. Soyut ve deneysel sanat anlayışı, çocuklara duygusal ifadelerini farklı bir şekilde ifade etme olanağı sunar.

  3. Sanatsal Çeşitlilik ve Kültürel Farkındalığın Artırılması: Picasso'nun farklı dönemlerdeki eserleri, çeşitli sanat akımlarına ve tarzlara olan ilgiyi artırabilir. Bu, çocukların sanatsal çeşitlilik hakkında daha fazla bilgi edinmelerine ve farklı kültürlerden eserlere karşı daha açık olmalarına katkıda bulunabilir.

  4. Özgünlüğün ve Farklılıkların Değerinin Anlaşılması: Picasso'nun eserleri, klasik sanat normlarından saparak özgünlüğe ve farklılıklara önem verir. Bu, çocukların kendi benzersizliklerini keşfetmelerine ve diğer insanların farklı ifade biçimlerini değerli bulmalarına yardımcı olabilir.

  5. Eğlenceli ve İlgi Çekici Bir Öğrenme Deneyimi: Picasso'nun renkli ve deneysel eserleri, çocuklar için öğrenmeyi eğlenceli kılabilir. Resimleri incelemek, onun hayal gücünü anlamak ve kendi eserlerini yaratma süreci, çocukları öğrenmeye teşvik edebilir.

İlkokulda Picasso ile tanışmak, çocuklara sanatın evrenselliği, yaratıcılığın değeri ve farklı ifade biçimlerinin kabul edilmesi gibi önemli değerleri öğretme fırsatı sunar. Ayrıca, onların sanatla iç içe olmaları, öğrenme sürecini daha keyifli ve etkili hale getirebilir.

 

Ock

Maddi yetersizlikler, birçok çocuğun kültürel ve eğitimsel deneyimlerinden mahrum kalmasına neden olabilir. Özellikle müze ziyaretleri gibi kültürel etkinliklere katılım, çocukların geniş bir perspektif kazanmalarına, yeni şeyler öğrenmelerine ve dünyayı daha iyi anlamalarına katkı sağlar. Ancak maalesef, ailelerin maddi sıkıntıları nedeniyle bazı çocuklar bu fırsatlardan mahrum kalabilmektedir.

Müzeler, tarih, sanat, bilim ve kültürle ilgili birçok konuda zengin bilgiler sunar. Ancak bu müze deneyimleri, sadece bilgi edinmekle kalmaz, aynı zamanda çocukların hayal güçlerini geliştirir, meraklarını tetikler ve öğrenme süreçlerini destekler. Ne yazık ki, maddi zorluklar içinde bulunan aileler, çocuklarını müze gezilerine götüremeyebilir ve bu durum çocukların eğitim fırsatlarından mahrum kalmalarına yol açabilir.

Maddi yetersizliklerden müzeye gidemeyen çocuklar, sadece eğitimden değil, aynı zamanda sosyal ve kültürel deneyimlerden de mahrum kalabilirler. Bu durum, toplumsal eşitsizlikleri derinleştirebilir ve gelecekteki fırsat eşitsizliklerini artırabilir.

Toplum olarak, maddi yetersizlik içindeki ailelere destek sağlamak, çocuklara kültürel etkinliklere katılma fırsatları sunmak önemlidir. Bu destek, maddi güçlük içindeki çocukların da müze gibi kültürel zenginliklere erişmelerini sağlayarak onların gelişimine katkıda bulunabilir. Eğitim kurumları, sivil toplum kuruluşları ve yerel yönetimler, maddi sıkıntı içindeki ailelere yönelik düzenledikleri etkinlikler ve burslar aracılığıyla çocukların bu tür deneyimlere ulaşmalarına yardımcı olabilirler.

Maddi yetersizlik içindeki çocuklara kültürel etkinliklere katılma şansı tanımak, toplumda daha adil bir eğitim sistemi oluşturmak ve her çocuğa eşit fırsatlar sunmak adına önemli bir adım olacaktır.

 

Ock

Akıllı tahta, modern eğitimde önemli bir araç haline gelmiştir ve derslerde kullanımı birçok avantajı beraberinde getirir. İşte akıllı tahta kullanımının önemine dair bazı noktalar:

  1. Görsel Öğrenmeyi Destekleme: Akıllı tahtalar, öğrencilere görsel öğrenme fırsatı sunar. Grafikler, şemalar, interaktif videolar ve diğer görsel unsurlarla desteklenmiş ders materyalleri, öğrencilerin konuları daha iyi anlamalarına yardımcı olabilir.

  2. Etkileşim ve Katılımı Artırma: Akıllı tahtalar, öğrencilerin derslere daha fazla katılmasına olanak tanır. Öğrenciler, tahta üzerindeki interaktif uygulamalara katılarak ders sürecine daha fazla dahil olabilir ve böylece öğrenme deneyimleri daha etkileşimli hale gelebilir.

  3. Anlatımı Canlandırma: Akıllı tahtalar, soyut konseptleri daha somut hale getirmek için kullanılabilir. Animasyonlar, simülasyonlar ve diğer interaktif öğeler, öğrencilere soyut konuları daha iyi anlamalarına yardımcı olabilir.

  4. Çeşitli Öğretim Araçları Sunma: Akıllı tahtalar, öğretmenlere çeşitli öğretim araçları ve uygulamaları kullanma imkanı tanır. Bu sayede öğrencilere farklı öğrenme stillerine uygun öğrenme deneyimleri sunulabilir.

  5. Anında Geribildirim: Akıllı tahtalardaki interaktif uygulamalar, öğrencilere anında geribildirim sağlar. Bu, öğrencilerin hemen hatalarını fark etmelerini ve düzeltmelerini sağlayarak öğrenme sürecini hızlandırabilir.

  6. Teknolojik Becerileri Geliştirme: Akıllı tahta kullanımı, öğrencilere teknolojik beceriler kazandırabilir. Bu, onları dijital dünyada daha etkin ve bilinçli bir şekilde hareket etmeye hazırlayabilir.

  7. Ressam ve Yazar Yeteneklerini Destekleme: Akıllı tahtalar, öğrencilere resim ve yazı yeteneklerini geliştirme şansı tanır. Dijital kalemler veya dokunmatik ekranlar aracılığıyla öğrenciler, sanatsal ve yazılı ifadelerini geliştirebilirler.

  8. Kaynak ve Materyal Erişimini Artırma: Akıllı tahtalar, öğretmenlere çeşitli dijital kaynaklara ve materyallere hızlı bir şekilde erişme imkanı sağlar. Bu da ders içeriğini zenginleştirerek öğrencilere daha geniş bir perspektif sunabilir.

Akıllı tahtaların eğitimde kullanımı, öğrenme deneyimlerini zenginleştirir ve öğrencilere çağdaş bir eğitim ortamında daha etkili bir şekilde öğrenme fırsatı sunar.

 

Ock

Bugün, yerli malı kullanmanın ve desteklemenin gururunu birlikte yaşıyor, ülkemizin gücünü yerli üretimle daha da büyütmenin heyecanını paylaşıyoruz. Türkiye'nin her köşesinde üretilen ve emek verilen yerli malı kullanmak, sadece ekonomimize katkı sağlamakla kalmaz, aynı zamanda milli dayanışmanın da bir ifadesidir.

Her biri emek dolu, özveriyle üretilen yerli ürünleri tercih etmek, ülkemizin kalkınmasına destek olmanın yanı sıra, işçi kardeşlerimize, üreticiye ve küçük esnafımıza da destek olmaktır. Bugün, yerli malı kullanarak milli ekonomimize sağladığımız katkının farkında olarak, geleceğimize daha güvenle bakıyoruz.

Yerli malı kullanmak, sadece bir alışkanlık değil, aynı zamanda bir sorumluluktur. Bugün, yerli malı kullanmanın getirdiği bu sorumluluğu taşımanın haklı gururunu yaşıyor, ülkemizin her karış toprağında yetişen, üretilen her ürünü desteklemenin önemini vurguluyoruz.

Bu özel gün vesilesiyle, ülkemizin dört bir yanında emek veren üreticilere, çiftçilere, sanayicilere ve tüm işçi kardeşlerimize teşekkür ediyor, yerli malı kullanarak ülkemizi daha güçlü yarınlara taşımak adına birlikte çalışmanın kararlılığını yineliyoruz.

Yerli malı kullanarak, birlikte daha güçlü bir Türkiye için el birliğiyle çalışmaya devam edelim.

 

Ock

Sevgili Türk Milleti,

Bugün, Türkiye Cumhuriyeti'nin 100. yılını coşku ve gurur içinde kutlamanın büyük mutluluğunu yaşıyoruz. 29 Ekim 1923'te Mustafa Kemal Atatürk tarafından ilan edilen Cumhuriyetimizin 100. yılı, bir ulusun azmi, kararlılığı ve birlikteki gücünün simgesidir.

Bu özel günde, geçmişimizi onurlandırıyor, Cumhuriyetimizin kuruluşundan bu yana geçen 100 yıl içinde elde ettiğimiz büyük başarıları hatırlıyoruz. Atalarımızın büyük mücadeleleri ve fedakarlıkları sayesinde, bağımsızlık ve özgürlük mücadelemizi zaferle taçlandırdık. Bugün, birlik ve beraberlik içinde, daha güçlü bir Türkiye'nin temsilcileri olarak burada bulunmaktan dolayı gurur duyuyoruz.

Cumhuriyetimizin 100. yılı, geçmişin değerli mirasıyla geleceğe umutla bakmanın bir fırsatıdır. Bugüne kadar elde ettiğimiz başarıları sürdürmek, demokrasimizi güçlendirmek ve ekonomimizi daha ileri seviyelere taşımak için bir araya gelmeli, ortak hedeflere odaklanmalıyız. Eğitimden kültüre, bilimden teknolojiye kadar her alanda daha ileri gitmek, Cumhuriyetimizin temel değerlerine bağlı kalarak birlik içinde ilerlemek sorumluluğumuzdur.

Bugün, Cumhuriyetimizin 100. yılını büyük bir coşku ve sevinçle kutluyor, birlik ve beraberlik içinde nice yüzyıllara umutla yürümenin heyecanını yaşıyoruz. Birlikte daha güçlüyüz, birlikte daha büyük başarılara imza atacağımıza inanıyoruz. Cumhuriyetimizin 100. yılı kutlu olsun!

Nice nice yıllara, nice nice zaferlere!